
W przedszkolu zabawa, Andrzejek to czas. Niech magia i wróżba Królują wśród nas. Już zaczynamy, już nie czekamy. Zabawa dalej, start! 30 listopada w Przedszkolu zapanowała magiczna atmosfera ponieważ świętowane były Andrzejki. Andrzejki to wieczór wróżb odprawianych w wigilię św. Andrzeja, czyli noc z 29 na 30 listopada. Według dawnych wierzeń ta noc miała magiczną moc, uchylającą wrota do nieznanej przyszłości.
Andrzejki w Naszym Przedszkolu to już tradycja. Ten dzień był dniem radosnych zabaw i wróżb, w których dzieci mogły poznać swoją bliższą i dalszą przyszłość. Nie zabrakło ustawiania bucików, przekłuwania serduszek z imionami, wróżenia za pomocą wirującej butelki itp. Wróżby przeplatane były tańcami oraz zabawami przy skocznej muzyce. Pod koniec zabawy przedszkolaki raczyły się słodkim poczęstunkiem. Zabawa była przednia, dzieci wróciły do domu w doskonałych humorach. 
|

U Andrzeja dobrodzieja są wesołe miny!!!
U Andrzeja dobrodzieja świetnie się bawimy!!!
Były wróżby i zabawy!
Trochę śmiechu - nie ma sprawy!!!
Klasa pierwsza się bawiła!
Sobie radość uczyniła!!!


Wieczór andrzejkowy Zuzi i Olka Flakowskich oraz Lenki Kulak - uczniów kl.II 
|

Dobre słowa nie kosztują dużo, choć czynią wiele dobrego. Blaise Pascal
21 listopada obchodzimy Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień
Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień to święto wywodzące się ze Stanów Zjednoczonych. Idea tego dnia jest do dziś niezmienna – Bądźmy dla siebie życzliwi na co dzień a nie tylko od święta. Zatem uśmiechajmy się do drugiego człowieka, powiedzmy miłe słowo, prześlijmy ciepłe spojrzenie. Pamiętajmy, że pozytywna energia, którą przekazujemy innym, wraca do nas z nawiązką.
Uczniowie klas pełniących dyżur szkolny w listopadzie tj. IV I VIIa doceniając rangę codziennej i wzajemnej życzliwości, ogłosili wśród uczniów naszej szkoły konkurs plastyczny online na logo życzliwości.
Konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem, nadesłano wiele prac. Uczestnicy konkursu wykazali się ogromną inwencją twórczą zarówno jeśli chodzi o interpretację tematu, jak i różnorodność technik plastycznych. 

Nagrody i wyróżnienia przyznane w dwóch kategoriach wiekowych: uczniowie klasy I-III i klasy IV- VIII przedstawiają się następująco:
W kategorii uczniowie klas I-III
klasa I
1 miejsce –Nina Tomczyszyn
2 miejsce –Nadia Tokarczyk
3 miejsce –Emilia Górska
klasa II
1 miejsce –Jakub Kasprzyk
1 miejsce –Amelia Petrykiewicz
2 miejsce –Lena Kulak
2 miejsce –Antoni Kinder
3 miejsce –Jakub Kucia
3 miejsce –Zuzanna Flakowska
klasa III
1 miejsce –Lena Sołtys
1 miejsce –Malwina Kierys
2 miejsce –Malwina Witoń
2 miejsce –Hanna Porębska
3 miejsce –Lena Demichowicz
3 miejsce –Tomasz Zwierzyński
W kategorii uczniowie klas IV-VIII
1 miejsce – Bartłomiej Kłeczek kl. VI
1 miejsce – Emilia Witoń kl.VI
2 miejsce – Dominik Gołąbek kl. IV
2 miejsce – Arkadiusz Korzec kl. VII a
3 miejsce – Kornelia Parton kl. VII b
3 miejsce – Oliwier Kręcichwost kl. VII a
wyróżnienie – Jessica Wiśniowska kl. IV
wyróżnienie – Oliwia Kulak kl. IV
wyróżnienie – Natalia Sołtys kl. VII b
Uczniowie klas dyżurujących wraz z wychowawczyniami serdecznie dziękują komisjom oceniającym w składzie: pani Barbara Bąk, pani Teresa Miechkota kategoria klas I -III oraz pani Sabina Kubrycz i pani Aurelia Rożniatowska w kategorii klas IV – VIII. Słowa podziękowania kierujemy także do nauczycieli, którzy zaangażowali się w organizację konkursu. Równie serdecznie dziękujemy autorom wszystkich nadesłanych prac. Zwycięzcom gratulujemy i informujemy, że dyplomy już na Was czekają. Otrzymacie je zaraz po powrocie do szkoły. 
|
Patriotyczna lekcja historii 
Poezja i pieśń patriotyczna zawsze towarzyszyły sprawie narodowej i niepodległościowej, przez wieki wyzwalały w Polakach wolę narodowego patriotyzmu oraz wolę walki o niepodległość.
W bieżącym roku szkolnym, ze względu na pandemię Covid - 19, XVIII Szkolny Przegląd Poezji i Pieśni Patriotycznej odbył się, w innej formule niż tradycyjna. Spośród nadesłanych utworów patriotycznych, własnego autorstwa, jury konkursowe w składzie pan Grzegorz Węgrzyn i pani Teresa Miechkota wyłonili zwycięzców w dwóch kategoriach wiekowych. Mistrzami poezji patriotycznej zostali uczniowie:
Malwina Kierys – utwór Polaczek w kategorii klas I – III
Emila Witoń – utwór Niepodległa w kategorii klas IV – VIII
Natomiast jury w składzie: pani Maria Szandor i pani Patrycja Kuziemska dokonało przesłuchań nadesłanych nagrań pieśni patriotycznych. Wykonawcy, którzy przystąpili do zmagań konkursowych zaprezentowali wysoki poziom artystyczny, zmuszając tym samym obradujące jury do trudnych decyzji. Mistrzami pieśni patriotycznej zostali uczniowie:
Amelia Hejmej – utwór Jesteśmy Polką i Polakiem w kategorii klas I – III
Jagoda Nosal – utwór Rozkwitały pąki białych róż w kategorii klas IV – VI
Uczniowie klas dyżurujących serdecznie dziękują wszystkim nauczycielom zaangażowanym w organizację przeglądu, wszystkim uczestnikom, a laureatom gorąco gratulują. |
- KONKURS HISTORYCZNY
30 listopada 2020r. dobiegł końca termin konkursu historycznego zorganizowanego dla uczniów klasy 7 i 8 na najciekawszą prezentację na temat- ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI . Całe to przedsięwzięcie to kontynuacja akcji #Szkoła pamięta. Do konkursu przystąpiło :6 uczniów z klasy ósmej: Dominik Filipiak, Sebastian Wyciślik, Aleksandra Lach, Julia Węgrzyn, Kornelia Kulak, Maksymilian Kurek, 2- z klasy 7a: Arkadiusz Korzec, Michaliszyn Maciej i 5 uczniów z klasy 7b: Julia Poparda, Luiza Skiba, Herbert i Kornelia Parton, Julia Koza. Nadesłane prace były bardzo ciekawe, zawierały interesujące treści historyczne opatrzone barwną szatą graficzną . Wszystkie prace zasługują na wyróżnienie, dlatego też prezentujemy je na stronie internetowej naszej szkoły. Poprzez taką formę pracy uczniowie jeszcze raz potwierdzili wysoki poziom swojej wiedzy historycznej i informatycznej. Dziękujemy i gratulujemy.
ARKADIUSZ KORZEC JULIA POPARDA JULIA KOZA 
ALEKSANDRA LACH SEBASTIAN WYCIŚLIK DOMINIK FILIPIAK JULIA WĘGRZYN
|
Konkurs plastyczny dla klas I – IV ph. Żyj zdrowo i bezpiecznie organizowany przez Zarząd Oddziału Rejonowego PCK w Otmuchowie został rozstrzygnięty. Uczniowie naszej szkoły licznie wzięli udział w konkursie plastycznym. Uczeń klasy II Antoni Kinder zajął III miejsce w kategorii klas I –II,uczeń klasy IV Kordian Juraszek zajął I miejsce w kategorii klas III-IV.
Komisja konkursowa wyróżniła czworo uczniów przyznając dyplomy za udział. Dyplomy otrzymali: Anna Dzięcielska z kl. I Zuzanna Flakowska z kl. II, Julian Kowalski kl. III, Jessica Wiśniowska kl.IV.
GRATULUJEMY !!! 
|
Jesienne zajęcia w Żłobku 
Zajęcia gimnastyczne i zabawy tematyczne w Żłobku 
Zabawy dowolne w Żłobku 
...więcej zdjęć w naszej galerii :) |
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA prace uczniów kl.II 

|

Z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia uczniowie klasy III zaprosili na zajęcia pluszowych przyjaciół, następnie w podzięce za obecność misia w każdej chwili, uczniowie wykleili z kolorowych kółeczek swojego ulubieńca. 
|
25 XI – Dzień Pluszowego Misia 
Pluszowy miś – cierpliwy powiernik dziecięcych radości i smutków. Z pewnością zasługuje na swoje święto. My postanowiliśmy je uczcić przygotowanymi specjalnie na tę okazję zadaniami, których bohaterem jest właśnie miś. Zachęcamy do pobrania kart pracy dla klas I-III.   
|

Dzień Kredki w przedszkolu
Poniedziałek 23 listopada br. dzieci z naszego przedszkola zamieniły szary, listopadowy dzień w kolorowy. Tego dnia świętowaliśmy Dzień Kredki. Święto to w szczególny sposób wiąże się z dziećmi, bowiem dzięki kredkom mogą one wyrażać swoje uczucia, przeżycia, uczą się twórczego myślenia oraz rozwijają wyobraźnię. Celem zabawy było poznawanie i utrwalenie kolorów, kształcenie sprawności manualnych, doskonalenie umiejętności liczenia oraz reakcji na sygnał dźwiękowy. Dzieci dopasowywały obrazki do odpowiednich kolorów kredek, określały kolory, przeliczały kredki, układały z nich figury geometryczne, literki, cyferki, ozdabiały ogromne kredki. Tego dnia było kolorowo, tęczowo i wesoło. 
|
wtorek, 24 listopada 2020 19:25 |
Prace klasy VI wykonane na zajęciach zdalnych z techniki

|

|

Światowy Dzień Praw Dziecka
,, Młody człowieku! To nie zabawa-masz prawo wiedzieć, jakie masz prawa. Na samym wstępie, uwierz z ochotą, że jesteś młodą, ludzką istotą. Nikt nie ma prawa bić Cię, wyzywać, szturchać, obrażać lub Ci ubliżać, możesz się uczyć i bez wątpienia rozwijać talent i uzdolnienia”
20 listopada to dzień szczególny, gdyż obchodzony jest jako Światowy Dzień Praw Dziecka. Z tej okazji zaplanowaliśmy do realizacji działania, które mają na celu zapoznać dzieci z prawami ustanowionymi kilkadziesiąt lat temu Najmłodsi uczniowie naszej szkoły wysłuchali magicznej opowieści o wspaniałym człowieku o wielkim sercu czyli o Januszu Korczaku. Uczniowie wykonali plakaty na temat Prawa dziecka oczami dziecka inspirowani multimedialną prezentacją dotyczącą tematyki praw dziecka. 

OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRAW DZIECKA W PRZEDSZKOLU Wszystkim dzieciom zostały przybliżone Prawa Dziecka oraz ich wielka ranga. A jeżeli mowa o prawach dziecka, nie mogło zabraknąć wspomnienia osoby Janusza Korczaka. Janusz Korczak nieustannie podkreślał, że dziecko w żadnym momencie swojego życia nie może być przedmiotem manipulacji świata dorosłych. Dorośli nie chcą dopuszczać dzieci do spraw codziennych, tłumacząc, że dzieci są zbyt małe i niedoświadczone. Ale według Korczaka dziecko to samoistna jednostka, która zasługuje na szacunek i przestrzeganie jej praw. Przedszkolaki poznały dzięki temu swoje prawa. Z wielkim zaangażowaniem wykonały również prace plastyczne. 
|
Prace plastyczne w wykonaniu uczniów klasy III z okazji Światowego Dnia Życzliwości 
|
Nie liczy się to ile posiadasz, ale ile dajesz innym i jak się z nimi dzielisz. Pomagając innym pomagasz i sobie. Starajcie się zostawić ten świat choć trochę lepszym, niż go zastaliście. Robert Baden–Powell
Akcje charytatywne przeprowadzane w naszej szkole są bardzo istotne, bowiem uczą dzieci i młodzież wrażliwości na potrzeby innych, rozwijają uczucie empatii i kształtują pozytywną postawę wobec cierpiących i potrzebujących.
Nasza szkoła drugi rok z rzędu przystąpiła do szczytnej akcji charytatywnej. Pomoc dla dzieci uchodźców z Grecji.
Jest to okazja do obdarowywania. Nie tylko siebie i swoich najbliższych, ale też tych, którym nasze wsparcie jest potrzebne równie mocno – potrzebujących dzieci.
Bardzo dziękujemy Państwu za ogromne serca i zaangażowanie się w naszą akcję szkolną mającą na celu niesienie pomocy dzieciom uchodźców z Grecji. Dzieci te mają ogromne potrzeby, dlatego też pomoc była bardzo przydatna. Wysłaliśmy 2 duże paczki do siostry Ewy, która osobiście z Centrum Pomocy przekaże wszystkie podarunki dalej. 
|

Dzięki współpracy Telewizji Polskiej i Ministerstwa Edukacji Narodowej powstał nowy cykl edukacyjny „Techniki nauki”. To projekt, w którym eksperci, trenerzy i wykładowcy w przystępny sposób podpowiadają, jak rozwijać i doskonalić jedną z najważniejszych kompetencji XXI wieku – umiejętność uczenia się.
Ważnym tematem cyklu jest planowanie i dobra organizacja czasu. Nie zabrakło także zagadnień związanych z nauką języków obcych, szybkim czytaniem i efektywnym zapamiętywaniem.
Wszystkie odcinki można bezpłatnie obejrzeć na stronie https://vod.tvp.pl/website/techniki-nauki,50468816/video. |
„Dzień Czystego Powietrza” Zanieczyszczenie powietrza jest obecnie jednym z najistotniejszych problemów w Polsce. Każdy z nas pragnie dobrego samopoczucia, a powietrze wywiera istotny wpływ na nasze zdrowie. Z każdym oddechem wciągamy do płuc pół litra powietrza. Jego czystość jest dla nas bardzo ważna.

Uczniowie naszej szkoły podczas zajęć z wychowawcą obejrzeli krótkie filmiki, dzięki którym dowiedzieli się w jaki sposób nasze codzienne nawyki wpływają na czystość powietrza. Dyskutowali również, jakie kroki podejmują oni sami, aby nasze środowisko nie było zanieczyszczone. Swoje propozycje wysyłali do „skrzynki pomysłów”, które skierowali do rodziców:
DRODZY RODZICE! 1. Nigdy nie spalajcie śmieci w domowym piecu.
2. Wybierajcie rower lub komunikację publiczną, zamiast samochodu i zachęcajcie do tego innych.
3. Zaplanujcie zmianę systemu ogrzewania w swoim domu na gazowe lub podłączone do sieci ciepłowniczej albo wymieńcie swój piec węglowy na bardziej nowoczesny. 4. Pomyślcie o poprawie termoizolacji domu, dzięki której zmniejszy się praca kotła grzewczego oraz… koszty ogrzewania. |
Uczniowie klasy IV w czasie zajęć napisali “List do sąsiada”. Celem listu było przekonanie sąsiada do wymiany źródeł ogrzewania na bardziej ekologiczne. Była to także doskonała okazja do poszerzenia wiedzy uczestników wydarzenia na temat zanieczyszczenia powietrza, jego źródeł, skutków i metod zapobiegania.

|
KONSULTACJE ONLINE DLA UCZNIÓW
KLASY VIII
SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KAŁKOWIE
WTOREK
7 LEKCJA:
JĘZYK POLSKI- mgr Bogusława Jurek
8 LEKCJA:
JĘZYK NIEMIECKI- mgr Teresa Miechkota
PIĄTEK
8 LEKCJA:
MATEMATYKA- mgr Grzegorz Węgrzyn |
NASZA NIEPODLEGŁA GALERIA klas IV - VII
 
|
Moja Niepodległa Ojczyzna w wykonaniu uczniów klasy III 
|
NASZA NIEPODLEGŁA W NASZYCH DOMACH! klasa 1 
|

BO MY NIE BŁAGAMY O WOLNOŚĆ, MY O NIĄ WALCZYMY…
Kiedyś Rosja, Austria i Prusy na Polskę mieli chytre zakusy. Niestety w końcu im się udało i zagrabili Polskę całą.
Przez długie 123 lata nie było nas na mapie świata. I jak to czasem mówią dorośli wtedy nie było niepodległości.
Zaraz po I wojnie światowej powstały piękne mapy już nowe. Tak właśnie nasza historia biegła, że Polska dzisiaj jest niepodległa.
Jedenasty listopada tysiąc dziewięćset osiemnaście Zapamiętamy już na zawsze. |
Więcej…
|
Kotylion narodowy jest to kolista rozetka, która składa się z dwóch kolorów wstążek. Jej barwy biało-czerwone nie są przypadkowe. Jest bowiem symbolem patriotycznym Polaków. Barwy te zostały uznane jako narodowe po raz pierwszy 03 maja 1792 roku.
Biało-czerwone kotyliony niepodległościowe to znak narodowej tożsamości, stąd zawsze nosimy je na sercu. Symbol patriotycznej postawy na ważnych uroczystościach powinien dumnie zdobić lewą stronę klapy marynarki munduru lub garnituru. Kotylion 11 listopada nosi się w połączeniu z galowym strojem, schludnym i eleganckim, co wyraża szacunek i poczucie przynależności do narodu. Nosząc kotylion niepodległościowy, należy przestrzegać zasad odpowiedniego zachowania podczas uroczystości.
Klasa 6 na zajęciach zdalnych z techniki wykonała przepiękne prace związane z tak ważnym świętem. Oto prezentujemy nasze prace. 
|
 
We wtorek 10 listopada 2020r. punktualnie o godzinie 11.11 uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami odśpiewali 4 zwrotkowy hymn państwowy- Mazurka Dąbrowskiego. W ten sposób po raz kolejny wzięliśmy udział w akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej – Szkoła do hymnu. Tym razem w inny sposób, ze względu na pandemię, uczyniliśmy to poprzez komunikatory, drogą on- line. Do akcji przyłączyli się również rodzice. Takie chwile podkreślają jak bardzo jesteśmy dumni z naszej polskości.

Krótka historia hymnu polskiego

Historia narodowego hymnu polskiego sięga końca XVIII wieku czyli roku 1797, kiedy to generał Józef Wybicki, przebywający w Lombardii ( północne Włochy) widząc siedzących przy ognisku zadumanych, tęskniących do ziemi ojczystej legionistów napisał dla nich pieśń. Wyrażała to co wówczas czuli i dawała im nadzieję powrotu do Ojczyzny pod dowództwem gen. Jana Henryka Dąbrowskiego. Tytuł pierwotny owej pieśni brzmiał: „ Pieśń Legionów Polskich we Włoszech”, później nazwaną „ Mazurkiem Dąbrowskiego”.
„ Mazurek Dąbrowskiego” stał się narodowym hymnem państwowym dopiero w 1927r. Odradzała się wówczas II Rzeczypospolita, a na arenie politycznej pojawił się Józef Piłsudski.
Śpiewany jest w bardzo podniosłych chwilach: podczas ważnych uroczystości państwowych, rocznic upamiętniających wydarzenia historyczne, jak również zwycięstw polskich sportowców.
Czy wiesz, że…
- w pierwotnej wersji( wg rękopisu Józefa Wybickiego) hymn zaczynał się słowami:
„Jeszcze Polska nie umarła, kiedy my żyjemy,
co nam obca moc wydarła, szablą odbijemy…”,
- oryginał został zmodyfikowany, posiadał wówczas sześć zwrotek, obecnie śpiewamy 4,
- kolejność śpiewanych zwrotek była inna,
- autor melodii pozostaje nieznany,
- w czasie II wojny światowej rękopis zaginął, być może jest w rosyjskich archiwach,
- hymn państwowy doczekał się swojego muzeum, znajduje się on w Będominie – miejscu gdzie urodził się jego autor - Józef Wybicki.
ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI W PRZEDSZKOLU
10 listopada punktualnie o godzinie 11:11 przedszkolaki z wszystkich grup wraz z kadrą pedagogiczną
zebrały się by odśpiewać Hymn narodowy. Przyłączając się do udziału w kolejnej edycji akcji MEN Szkoła do hymnu.
W tym wyjątkowym dniu podczas zajęć edukacyjnych dzieci rozpoznawały i nazywały symbole narodowe: flagę, godło, hymn. Poznawały ciekawostki historyczne o początkach państwa polskiego, legendy i pieśni.
Zajęcie plastyczne w Żłobku. Flaga biało - czerwona-Święto Niepodległości 
|
SZKOŁA PAMIĘTA
Jeśli zapomnę o nich, Ty Boże na niebie, zapomnij o mnie.

Listopad to czas, kiedy odżywają wspomnienia, o tych, którzy odeszli i zginęli tragicznie w zawierusze wojennej, bezimienni, nie zaznający wiecznego spokoju w grobie, których dusze błąkają się po świecie i proszą o modlitwę. Jest to czas głębokiej zadumy nad zjawiskiem przemijania, czas refleksji nad ludzkim losem. Zapalamy znicze, jako symbol pamięci na ich grobach, przy przydrożnych krzyżach, w lasach, tablicach pamiątkowych. Dzisiaj pamiętamy o tych, którzy podczas strasznych lat II wojny światowej, bez mundurów, lecz w obozowych pasiakach, zginęli, a pragnęli żyć…
Nie maszerowali, dreptali, bo sił na marsz już nie mieli, wycieńczeni strasznymi warunkami, które panowały w fabryce śmierci, jaką naziści zbudowali w Oświęcimiu… Wyszli zza drutów, nadzieja wolności wbiła się w ich serca, ale była to nadzieja złudna, bo wielu z nich pozostało w przydrożnych rowach, wsiach, lasach, bez pochówku i grobu.
17 stycznia 1945r. zgodnie z rozkazem Himmlera ze zdrowych i zdolnych do utrzymania się na nogach więźniów formowano kolumny i rozpoczęto marsz, zwany dziś powszechnie Marszem Śmierci. W ten sposób zaczęła się ewakuacja więźniów z Oświęcimia i jego podobozów. Trasy przemarszu więźniów oświęcimskich na terenie powiatu nyskiego w styczniu i w lutym 1945r. były trzy. Jedna z nich wiodła przez Kałków, w kierunku Gross Rosen.
Dopiero 22 stycznia 1947r. wszyscy dowiedzieli się, co naprawdę wydarzyło się na terenie Kałkowa w tamtym czasie. Sąd Grodzki w Nysie przesłuchał świadka Antoniego Tomerę, który zeznał, że pracując przy sianokosach dowiedział się od miejscowych Niemców, że w lesie jest mogiła zastrzelonych w styczniu 1945r. więźniów, prowadzonych z obozu oświęcimskiego na zachód. 12 listopada 1947r. przeprowadzono ekshumację. Zwłoki uległy całkowitemu rozkładowi, wydobyto, więc tylko kości ludzkie i 23 czaszki, z których 2 były rozbite tępym narzędziem. Wydobyto również przegniłe części odzieży, które składały się wyłącznie z ubrań obozowych oraz drewniaki. Przy przeglądaniu odzieży znaleziono wszyte na bluzach oznaki obozowe o kształcie prostokątnych płóciennych pasiaków, na których widniały czerwono – żółte trójkąty nałożone na siebie – znaki noszone przez Żydów uznanych za więźniów politycznych – oraz numery obozowe. Szczątki zwłok umieszczono w trzech trumnach i pochowano na cmentarzu w Kałkowie.
#Szkoła Pamięta to kontynuacja ubiegłorocznej inicjatywy MEN, która cieszyła się ogromnym zainteresowaniem w środowisku szkolnym. My również włączyliśmy się do tak ważnej akcji ku pamięci. PAMIĘTAMY …
Społeczność naszej szkoły włączyła się w obchody tych świąt i pod tablicą upamiętniającą ofiary tamtych wydarzeń złożyła hołd i zapaliła symboliczne znicze oraz uczciła pamięć zmarłych pracowników naszej szkoły zapalając znicze na ich grobach.
WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH
DZIEŃ ZADUSZNY
„Dla tych, którzy odeszli”
Ciszą cmentarną ukołysani, z dala od życia i znoju,
dobiwszy wreszcie cichej przystani, odpoczywają w pokoju.
Elżbieta Daniszewska „Zaduszki” [fragm.] |

Szkoła od wielu lat realizuje program edukacyjny „Owoce, warzywa i mleko w szkole”. Głównym celem programu jest trwała zmiana nawyków żywieniowych dzieci poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw w ich codziennej diecie oraz propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania towarzyszące o charakterze edukacyjnym. Realizując ten program uczniowie kl. II wykonali śliczne ludziki warzywne. 
|
42 rocznica wyboru Jana Pawła II na papieża - 16.10 
16 października 1978 r. kardynał Karol Wojtyła, abp metropolita krakowski, został wybrany na 264 następcę św. Piotra i przyjął imię Jan Paweł II. Był to pierwszy od 1522 r. wybór na papieża kardynała spoza Włoch. 
|
|
|